Thursday, September 26, 2019

PELIKAT DAN BATIK, PAKAIAN YANG CANTIK!



Pada hari ini kami telah melakukan set induksi dengan menggunakan kain pelikat dan juga kain batik. Sehari sebelum kelas, Dr Masnida telah meminta kami untuk membawa sehelai kain batik atau pelikat setiap seorang.

Menggunakan kain batik dan kain pelikat, kami telah melakukan set induksi yang berkaitan pengajaran bahasa. Saya dan rakan-rakan telah berlakon dengan menggunakan kain tersebut sebagai media pengajaran kami. Pada hari tersebut, kami melakukan set induksi bagi mengajar kata adjektif. Menggunakan kain tersebut, kain berlakon dan menuturkan beberapa kata adjektif seperti ' cantik, lembut, wangi, halus' dan sebagainya.




Melalui aktiviti ini, kami dapat mempelajari bahawa dengan menggunakan kain sahaja kami mampu menghasilkan suatu set induksi yang baik. Pada akhir persembahan setiap kumpulan, kami perlu melakukan proses dua hala antara murid dan pelajar sama ada mereka faham ataupun tidak terhadap set induksi yang telah ditunjukkan di hadapan. Rakan-rakan yang lain juga dapat merumuskan apa sebenarnya yang ingin disampaikan oleh kami .

No comments:

Post a Comment